Kosola Oy suosittelee Datagorillan soittopalvelua yrityksille, jotka haluavat takoa parempaa tulosta

Kosola Oy on Kaarinan Piispanristillä toimiva rakennustarvikkeiden tukkuliike. Yritys tuo maahan rakennuspuolen sekä valmistavan teollisuuden kemikaaleja, kuten esimerkiksi liimamassoja, saumamassoja ja uretaanivaahtoja sekä myy työsuojaimia, turvajalkineita ja -käsineitä moniin eri käyttötarkoituksiin.

Yhteistyö Datagorillan kanssa alkoi syksyllä 2023, kun yrityksen toimitusjohtaja Jussi Kosola tahtoi kasvattaa myyntilukuja ja halusi kokeilla, toisiko Datagorillan buukkauspalvelu toivottua tulosta.

Tapaamisia sovittiin laatua korostaen ja tarkkaan valikoiden 1-2 kpl per viikko, jolloin tapaamisista yrityksen asiakkaiksi päätyi lopulta jopa 40%.

“Buukkauspalvelu toimi yllättävän hyvin vaikka meillä ei ollu entuudestaan aiempaa kokemusta vastaavanlaisesta palvelusta”, Kosola kertoo.

Lisäksi Kosola Oy osti Datagorillalta listan Suomen suurimmista teollisuusyrityksistä, joka osottautui myös rahanarvoiseksi päätökseksi.

“Lista oli joka pennin arvoinen, sillä olemme kasvattaneet sen avulla hyviä verkostoja ja lähettäneet paljon tarjouksia eteenpäin”, Kosola jatkaa.

Miten buukkauspalvelu toimii?

Projektin aluksi Kosola Oy antoi Datagorillalle listan tiedoista, joita hän toivoo kerättävän yrityksistä samalla kun tapaamisia sovitaan. Kun tapaaminen oli buukattu, Datagorillalta lähetettiin Kosolalle tarvittavat tiedot sekä taustaselvitys yrityksestä. Hänen ei siis itse tarvinnut tehdä ollenkaan taustatyötä ennen tapaamistaan uuden potentiaalisen asiakkaan kanssa, sillä Datagorilla keräsi hänelle kaikki tarvittavat tiedot etukäteen.
Kosolan mukaan yhteistyössä parasta on ollut avoimuus sekä toimiva kommunikaatio. Yrityksessä aiotaa hyödyntää Datagorillan palveluja myös tulevaisuudessa, kun toiminta kasvaa.

Yhteistyöhön lähdettäessä Kosola Oy:n tavoite oli kasvattaa myyntiä ja saada uusia asiakkuuksia.

“Tavoitteiden toteutuminen vastasi odotuksia erinomaisen hyvin”, Kosola toteaa.