Svea Perintä Oy:n yhteistyö Tilensin kanssa alkoi vuoden 2021 alussa tarpeesta kasvattaa kuntasektorille suunnattua perintäpalvelun myyntiä. Tilens otti hoitaakseen myyntitapaamisten buukkaukset soitoista esihaastatteluihin ja kalenterivarauksiin. Svea Perinnän liiketoimintajohtaja Ossi Lahti kertoo, että Tilens oli heille jo tuttu yritys, mikä teki kumppanuuden valinnasta helppoa.
“Tunsin Tilensin uusasiakasvastaava Oskari Heinämäen entuudestaan, ja tiesin hänen kokemuksensa sekä osaamisensa eritoten kuntapuolen myynnissä. Oskarilla on erittäin hyvät kontaktit sen päädyn päättäjiin ja hän tuntee sektorin toimintatavat.”
Ykköskriteeri myynnin ulkoistuksen kumppanivalinnassa oli ennen kaikkea korkea laatu. “Laadukkuus on meidän tuotteessamme se ykköjuttu, mikä merkitsee sitä, että kun perintäpalvelua lähdetään myymään, buukkauksen on oltava speksiemme mukainen. Asiakkaan pitää vastata meidän tarpeitamme ja päinvastoin, odotusten on oltava realistisia. Kunnille suunnattu perintä ei ole ylipäätään mikään helppo homma myydä. Asiaan liittyy paljon lakisääteisiä kuvioita, jotka pitää tuntea, ja kilpailutus venyttää kauppoja hyvinkin pitkiksi. On taitoa osata myös kohdata tämän puolen asiakkaita.”
Lahti kertoo, ettei mikään Tilensin buukkaama tapaaminen ole ollut aidosti turha käynti, mikä on auttanut merkittävästi myynnin resursointia. Tapaamisten pohjatyön ja kartoituksen Tilens on tehnyt erittäin hyvin.
“Myyntitapaamisten myötä tarjouskantamme on kasvanut huomattavasti! Käynnissä on paljon hyviä keskusteluja ja muutamia pienempiäkin diilejä on tehty. Tarjouskannan kartuttaminen on meidän tuotteessamme kuitenkin tärkeintä. Nopeita kauppoja kun ei tällä sektorilla tehdä.”
Vuoden 2021 lopussa Tilens otti käsiinsä myös Svea Perinnän b-to-b-asiakkuuksien jälkihoidon. Yritysten tarvitsemat perintäpalvelut nousevat aika ajoin tapetille erilaisten tilanteiden ja terpeiden mukaan, ja Tilens on jatkuvasti ajan tasalla siitä, milloin Svean kannattaa reagoida potentiaalisiin asiakkaisiin. “Yhteistyömme on tullut jäädäkseen, sillä meidän tuotteemme on pitkäjänteistä myyntiä”, toteaa Lahti.
Lahti suosittelee Tilensiä ehdottomasti myös muille, sillä Tilens pystyy myymään tuotetta kuin tuotetta.
“He opiskelevat yrityksen tuotteen todella hyvin ja heillä on taito myydä. Meille on ollut tärkeää saada kumppani, joka paneutuu tosissaan meihin ja ymmärtää bisnestämme. Kaikki myyjämme ovat olleet Tilensin buukkauksiin tyytyväisiä. Tapaamiset ovat kantaneet jo tarvitsemaamme hedelmää.”
Myynnnin ulkoistaminen tai myyntipalvelu on järkevää tilanteessa, jossa kaipaat lisää myyntiä ja uuden hyvän myyjän rekrytoiminen ei joko onnistu tai ei ole järkevää tilanteessasi.
Buukkauspalvelulla sovitaan tapaamisia tai hankitaan liidejä myyjillenne.
Kustannustehokas sähköpostimarkkinointi auttaa yrityksiä tavoittamaan uusia asiakkaita tai sitouttamaan jo olemassa olevat asiakkaat tiiviimmin yrityksen toimintaan.
Olemme kokonaisvaltainen myynnin asiantuntija. Ole rohkeasti yhteydessä ja kysy lisää palveluistamme. Olemme myynnin ja liiketoiminnan kehittämisen ammattilaisia!
Kehitämme EU-rahoituksen avulla uutta liiketoimintaa nykyisen liiketoimintamme rinnalle. Hankkeessa luodaan palvelualustaa, jossa tuotamme b-to-b myyntiä tekeville yrityksille ja ammattilaisille kohderyhmätietoja ja -palveluja (kohderyhmäpalvelualusta).
På Svenska: datagorilla.se
Kotisivut: Powerpanda
Kehitämme EU-rahoituksen avulla uutta liiketoimintaa nykyisen liiketoimintamme rinnalle. Hankkeessa luodaan palvelualustaa, jossa tuotamme b-to-b myyntiä tekeville yrityksille ja ammattilaisille kohderyhmätietoja ja -palveluja (kohderyhmäpalvelualusta).
Kotisivut: Powerpanda